Поради водіям. 10 заповідей нічної їзди
Заповідь перша. ПРО ФАРИ.
Якщо автомобіль не має автоматичного регулювання фар або "розумної” підвіски, що стежить за положенням кузова над дорогою, перед нічною поїздкою відрегулюйте світло самостійно. При одному пасажирові на задньому дивані, поставте регулятор гідрокорректора на цифру "1″. Якщо там влаштувалися двоє – на "2″. При завантаженому багажнику виставляйте "3″. Не сліпите водіїв попутних автомобілів через дзеркала. Вимикайте дальнє світло, коли сідаєте на хвіст якій-небудь машині. Дійсні джентльмени в таких випадках взагалі ставлять регулятор на "3″ (тобто максимально опускають вниз промені світла).
Заповідь друга. ПРО ВІТРОВЕ СКЛО.
Раз на місяць мийте його до кришталевої чистоти з обох боків, масляні розводи і легкий наліт бруду, абсолютно невидимі вдень, вночі заломлюють світло зустрічних машин в сліпучі "туманності”. Справа деколи доходить до повної втрати видимості.
Заповідь третя. ПРО СУТІНКИ.
Вмикайте ближнє світло ще до настання ночі. Небезпечний для себе і інших той, хто їде по сутінках на неосвітленій машині. Автомобіль не квартира. Економити в нім електрику дурно.
Заповідь четверта. ПРО РОЗ’ЇЗД Із ЗУСТРІЧНИМ.
Хай ви і наступний назустріч колега перейшли на ближнє світло. Все одно на вузькій дорозі короткого засліплення не уникнути. Частку миті ви їдете усліпу. Тому перед роз’їздом перенесіть ногу з акселератора на гальмо. При раптовій небезпеці цей захід зменшить час реакції на гальмування.
Заповідь п’ята. ПРО ОДНУ ФАРУ.
Якщо вам назустріч рухається одна фара, це може бути що завгодно: нормальний мотоцикліст, ненормальний автомобіліст… Заздалегідь приймаємо якнайгірший варіант: ненормальний п’яний автомобіліст. І одну-единну фару вважатимемо його ПРАВОЮ фарою. Тому приготуємося скрутити на узбіччя.
Заповідь шоста. ПРО ХАМІВ.
Не можна інакше назвати тих, хто залишає дальнє світло при роз’їзді із зустрічним. Роз’їжджаючись з хамом, дивитеся трохи убік, на узбіччя. Так уникнете повного засліплення навіть від дальнього світла (або закрийте одне око).
Заповідь сьома. ПРО ПІДЙОМИ І СПУСКИ.
Під’їжджаючи до підйому, пам’ятаєте, що якщо зверху, на гребені горба, з’явиться зустрічний автомобіль, він неминуче засліпить вас навіть ближнім світлом (правильно відрегульовані фари світять трохи вниз). Будьте до цього готові. А перед спусками враховуйте, що ви аналогічним чином сліпите інших водіїв.
Заповідь восьма. ПРО НЕЗНАЙОМУ ДОРОГУ.
Якщо вночі їдете по незнайомій дорозі, кожен поворот сприймайте як небезпечний. Ніч скорочує точність сприйняття. Віраж може опинитися крутіше, з гіршим покриттям, із старою покришкою, що валяється на середині… Словом, швидкість повинна бути такою, щоб потім не хапатися за голову: "І навіщо я гнав?”
Заповідь дев’ята. ПРО ВАНТАЖНИХ ВБИВЦЬ.
Остерігайтеся нічних вантажівок. Їх дійсні розміри не завжди співпадають з позначеними габаритними вогнями. Вантажівка на пару метрів може "подовжувати” або навіть "розширювати” який-небудь півторатонний швелер, що стирчить назовні.
Заповідь десята. ПРО СЕБЕ САМОГО.
Далекі предки людини не були нічними тваринами. Ніч – чуже для нас середовище. Особливо це стосується зору. У дальній поїздці можна тримати під язиком тонку скибочку лимона, щоб підвищити гостроту нічного зору. Такий прийом використовували льотчики другої світової війни при нічних бомбардуваннях